De rondreis gaat beginnen - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Wies Arkel - Jansen - WaarBenJij.nu De rondreis gaat beginnen - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Wies Arkel - Jansen - WaarBenJij.nu

De rondreis gaat beginnen

Door: Me

Blijf op de hoogte en volg Wies

16 November 2012 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Maandag heel gaaf met het sandboarden. Het was natuurlijk wel hoe hoger de berg hoe leuker het is om naar beneden te glijden, maar ook des te zwaarder het is om weer terug omhoog te lopen.. Hier zijn natuurlijk geen liftjes...
We waren met nog 2 duitse meiden en we hebben veel lol gehad. Af en toe zand happen, dan is de sneeuw toch beter... Het was een leuke ervaring.

Uitgcheckt bij debackpackers en op naar Oudtshoorn. Hier zaten we bij een backpackers, maar hadden een heerlijke bungalow met sanitaire voorzieningen en keuken (niet dat we daar wat in gekookt hebben) voor ons eigen. ´s middags gezocht naar het huis van Dani. Vrienden van de van Arkels die ook ooit hier voor de vakantiebeurs was geweest. Huis gevonden, Mark de tuin in gelopen en uiteindelijk gevonden. Hij herkende Mark direct.
Dani bezit een struisvogelfarm en zijn zoon een hele mooie bed en breakfast. Kopje thee gedronken en toen wij vroegen of hij nog een goed struisvogel restaurant wist, werden we uitgenodigd om bij zijn zoon te gaan eten. Het was heerlijk!!!
Dani had ons ook uitgenodigd om de volgende dag naar de farm te komen als zijn gasten en hij regelde een hotel voor ons in Montagu, bij vienden van hem..
Omdat Dani zoveel voor ons had geregeld en alles gratis voor ons was, moesten we een geschenkje geven vonden we. We hadden nog een echt goede fles port liggen dus die maar wat versierd met wat hollandse dingetjes die ik nog bij me had.
Woensdag naar de struisvogelfarm, een rondleiding gehad en toen door naar Montagu. Stuke Swartbergpass gedaan, fenominale uitzichten. En toen gereden op de beruchte Route 62. Wordt vergeleken met de Route 66 van Amerika. Prachtige landschappen.
Pauze gehad bij Ronnies Sex shop. Een bar waar je wat kan drinken die vol hangt met bh's en strings en visitekaartjes. Erg grappig gezicht.. Zit een historie achter, als je die wilt weten kom je maar eens bij ons langs..
Toen door naar Montagu. Prima heerlijk hotel, grote kamer, verwarmd zwembad.. 's ochtends kennis gemaakt met onze gastheer en hem vriendelijk bedankt voor het gratis verblijf. En toen op pas naar Kaapstad, Maar stakingen!! van wijnarbeiders die wijnboerderijen in brand steken. Van de politie mag je er niet langs rijden dus veel wegen waren dicht en moesten we over kleine landweggetjes en afvragen waar je uitkwam. Maar Kaapstad gehaald. Tassen bij het hotel alvast afgezet, auto gewassen en ingeleverd op de airport. De groep was geland en we kwamen tegelijk elkaar tegen...

Over de groepsreis, ga ik niets posten.. Dat schrijf ik lekker voor mezelf en indien je geintereseerd bent, kan je na de vakantie langs komen om de foto's te zien en de verhalen te horen. Anders hebben we dan helemaal niets meer te vertellen... En vermoedelijk heb ik ook in de komende dagen geen internet meer... Dus tot 10 december ben ik lekker niet bereikbaar en sluit ik me lekker even af van alles.....

Ik vind het echt super leuk dat jullie allemaal zo actief mee lezen...
Allen, het ga jullie goed en tot in december..

Mark en Wies

  • 17 November 2012 - 10:08

    Toon En Ineke Willems:

    Veel plezier op de rondreis.

    Tot ziens in Nederland.

    We zijn erg nieuwsgierig naar jullie foto's en ervaringen.

  • 17 November 2012 - 11:29

    Petra:

    Heel veel plezier, geniet ervan !

  • 18 November 2012 - 00:33

    Annelies Willems:

    Wies ik heb genoten am je ertslagen, nog een prettige vakantie, groetjes Annelies

  • 18 November 2012 - 14:37

    Ome Jeroen:

    Ik wens Mark en jou een hele fijne vakantie toe en kom gezond weer terug !!

  • 18 November 2012 - 14:37

    Ome Jeroen:

    Ik wens Mark en jou een hele fijne vakantie toe en kom gezond weer terug !!

  • 18 November 2012 - 14:37

    Ome Jeroen:

    Ik wens Mark en jou een hele fijne vakantie toe en kom gezond weer terug !!

  • 18 November 2012 - 14:37

    Ome Jeroen:

    Ik wens Mark en jou een hele fijne vakantie toe en kom gezond weer terug !!

  • 18 November 2012 - 14:37

    Ome Jeroen:

    Ik wens Mark en jou een hele fijne vakantie toe en kom gezond weer terug !!

  • 18 November 2012 - 14:37

    Ome Jeroen:

    Ik wens Mark en jou een hele fijne vakantie toe en kom gezond weer terug !!

  • 19 November 2012 - 21:06

    Jocelyne Vanhoudt:

    salut Wies en Mark,

    Fijne vakantie.
    Je heb in eerder geval een goede gezandstraalde zachte huid na zo een lekker zandboarden.
    bon voyage

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wies

Als fysiotherapeut werkzaam bij Fysiotherapie Soestdijk. In mijn laatste jaar van mijn Master Pediatric Physical Therapie in Breda. Waarna ik kinderfysiotherapeut ben.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 5794
Totaal aantal bezoekers 45959

Voorgaande reizen:

29 September 2012 - 06 December 2012

Afstudeeronderzoek

15 September 2005 - 27 September 2005

Naar Chili voor het World youth hockey promotors f

Landen bezocht: